O mně

    Pod jménem Jeanne si můžete představit Češku s trochou francouzské krve kolem třiceti let, kterou kromě tisíce jiných věcí baví experimentovat v kuchyni.     ...více

Borůvkové smoothie s banánem, vločkami a chia

    Pondělí, 1. Únor 2016
Nejlepší věc na smoothies je, že se dají připravit rychle, všechno se hodí do mixéru a o pár minut později je zdravá snídaně na stole. Úplně stačí jedna střední porce a slibuju, že do oběda nebudete cítit hlad! Moje oblíbená kombinace banány, borůvky, chia a vločky pak v sobě skrývá úplnou vitamínovou bombu. Věděli jste třeba, že borůvky jsou jednou z nejlepších potravin pro zdravou kůži? Jsou velmi bohatým zdrojem antioxidantů, které neutralizují volné radikály v těle, kromě toho v nich najdete vitamin C, K, B6 a minerály. Banány jsou bohaté především na draslík, mangan a jsou výborným zdrojem vlákniny. Ve smoothie působí jako sladidlo a také dopomáhají tomu, aby bylo krásně krémové. Ovesné vločky mají kromě jiného vysoký obsah vitamínu B. A řecký jogurt v sobě ukrývá vápník, hořčík, fosfor, draslík a bílkoviny podporující zdravé kosti, probiotické bakterie zase přispívají správnému trávení.. Díky mraženému ovoci je smoothie osvěžující hlavně v horkých letních dnech, v zimě ale můžete proces mrazení klidně vynechat.. Na zdraví!

Recept

Ingredience:


2 - 3 osoby

35 g ovesných vloček
170 g řeckého jogurtu
50 - 100 ml mléka (mandlové nebo kravské)
125 g borůvek
1 banán
1 lžíce chia semínek
(na ozdobu mandle nebo pistácie, borůvky, chia, granola..)


Pomůcky:

robot, mixér


Postup


1. Borůvky opláchneme a banán nakrájíme na kolečka.

2. Dáme do mikrotenového sáčku přes noc zmrazit.

3. Ráno už si jen v robotu rozmixujeme vločky na prášek, přidáme je do mixéru spolu se zmraženým ovocem, jogurtem

    a chia semínky, spojíme do hladké konzistence.

4. V případě potřeby ještě trochu zředíme mlékem.

5. Smoothie servírujeme v mističkách ozdobené zbylými borůvkami, oříšky, chia semínky nebo domácí granolou.

HEZKÉ RÁNO VŠEM!


Copyright 2014VFB Media