O mně

    Pod jménem Jeanne si můžete představit Češku s trochou francouzské krve kolem třiceti let, kterou kromě tisíce jiných věcí baví experimentovat v kuchyni.     ...více

Zelené ovocné smoothie

    Pondělí, 20. Duben 2015
Ano, i na tomto hříšném blogu se občas objeví něco zdravého;) A protože odmalička nemám problém sníst jakékoliv ovoce nebo zeleninu, takové smoothie je pro mě skvělou snídaňovou variantou. Ne vždy je ale čas nafotit po ránu něco pro inspiraci, tak jsem ráda, že se mi zas po delší době podařilo vytvořit pro vás další osvěžující kombinaci kiwi-avokádo-banán-chia, na jarní období naprosto ideální. Nedá mi nezmínit se trochu více o chia semínkách neboli šalvěji hispánské, vydatném zdroji energie, starém více než 4000 let, která kdysi patřila k základům aztéckého jídelníčku, a která se dokonce jednu dobu používala pro svou vzácnost jako platidlo. Oprávněně se jim také přezdívá semínka běžců díky své výživné hodnotě - chia dokáží navázat tolik vody, že zvětší svůj objem až 12x a díky tomu je tělo zevnitř skvěle hydratováno, což má příznivý vliv na jakoukoliv fyzickou zátěž. Obsahují proteiny, kvalitní sacharidy a také tuky, jsou zdrojem Omega-3 mastných kyselin, které příznivě působí na kardiovaskulární systém, vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů. Pokud hledáte přirozený zdroj železa, zinku, fosforu, magnesia a dalších důležitých živin, jsou pro vás čia semínka také jako dělaná. Jejich hydrofilní vlastnosti umožňují vytvořit jemný a lehce stravitelný gel, který v těle významně snižuje hladinu krevního cukru, prostě úplný poklad v jídelníčku.. Pokud jde o kombinaci ingrediencí, většinou vycházím z toho, jaké ovoce, případně zeleninu máme zrovna doma, u smoothie se dá naštěstí skvěle experimentovat a téměř žádná kombinace není nemožná.. IF TOMATOES ARE ACTUALLY FRUIT ISN´T KETCHUP A SMOOTHIE? :-) Užijte si pondělní sluníčko ♥

Recept

Ingredience:


4 zralá kiwi
1/2 zralého avokáda
1 větší zralý banán
med podle chuti
bílý jogurt podle chuti
2 lžičky chia semínek + na ozdobu

Pomůcky:

mixér


Postup

Ovoce oloupeme a nakrájíme na kousky.

Veškeré ingredience pak přihodíme do blenderu a promixujeme do hladké konzistence.

Případně můžeme přidat led.

Hotové smoothie nalijeme do vychlazených sklenic.

Ozdobíme chia semínky a plátkem kiwi.


fresh smoothie for breakfast ♥

fruits make you strong !


eat better & feel good ;)

Copyright 2014VFB Media